Rodzaje koparek - na które warto się zdecydować?

Rodzaje koparek – na które warto się zdecydować?

Przemysł

Nowe koparki kołowe są podzielone na dwie duże grupy w zależności od rodzaju podwozia. Podwozia mają oczywiste zalety w zaludnionych obszarach.

Standardowy podział koparek

Koparki kołowe mogą dotrzeć do obiektu samodzielnie, wzdłuż autostrad ogólnego przeznaczenia z prędkością do 40 km/h. Koparki kołowe używane mają kompaktowe rozmiary, które pozwalają im skutecznie funkcjonować w ciasnych warunkach, na przykład wewnątrz budynków. Mają też możliwość zmiany załączników może znacznie zwiększyć zakres operacji roboczych dostępnych dla maszyny.

Modele gąsienicowe są kołowymi pojazdami specjalnymi gorszymi pod względem możliwości technicznych, które wyczerpują ich mobilność i zwrotność. Te maszyny z pewnością działają na kamienistych i podmokłych glebach. Jedyną prawdziwą wadą tego specjalnego wyposażenia jest wrażliwość kół, które mogą zostać uszkodzone przez ostre przedmioty. Dlatego wiele przedsiębiorstw budowlanych przed podjęciem projektu szuka firm które oferują koparki kołowe na sprzedaż lub wynajem koparki kołowej.

Klasyfikacja koparki kołowej

Jeśli chodzi o koparki kołowe używane, to istnieje kilka kryteriów klasyfikacji. Zgodnie z zasadą działania rozróżniają:

  • maszyny cykliczne;
  • ciągłe koparki;
  • ładowarki;
  • Według rodzaju napędu specjalnego sprzętu w akcji:
  • sprzęt hydrauliczny;
  • technologia silnika wysokoprężnego;
  • koparki elektryczne;
  • maszyny o połączonej funkcjonalności.

Koparki kołowe składają się z takich modułów roboczych: rama, podwozie, kabina, platforma i elektrownia. Korpus roboczy składa się ze strzałki, wiadra i uchwytu. Nowoczesne modele są technologiczne zaawansowane i mają następujące zalety operacyjne:

  • maszyny są wyposażone w dwie podpory, które zapewniają optymalną stabilność sprzętu podczas pracy;
  • sprzęt jest wyposażony w łyżki o pojemności od 0,4 do 2 metrów sześciennych, większość modeli jest uzupełniona młotkiem, łopatą bezpośrednią lub tylną, ślimakami, ładowaczem czołowym, nożyczkami i innymi elementami mocującymi, w razie potrzeby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *