
Frazy z długiego ogona – charakterystyka
Szerokie pozycjonowanie stron na długi ogon to skuteczny sposób na to, aby poprawić widoczność swojej witryny w sieci. Jego popularność, a zarazem skuteczność wynika z nowych przyzwyczajeń użytkowników wyszukiwarki Google – coraz częściej decydują się oni na wpisywanie haseł, które złożone są z 5 i więcej słów.
Tego typu pozycjonowanie long tail to uzupełnienie oraz ciekawa alternatywa dla fraz ogólnych. Najlepiej sprawdza się ono w przypadku firm, które mają konkurencję w danej branży.
Na czym to polega?
Pozycjonowanie stron na długi ogon to przede wszystkim skuteczny proces, który w miarę szybko może przynieść zadowalające efekty. Opiera się on na jasno sprecyzowanych oraz rozbudowanych frazach, które odnoszą się do konkretnych produktów, znajdujących się na danej witrynie (np. zielona kurtka z szerokim kołnierzem).
Omijając tym sposobem ogólne i najbardziej powszechne hasła, nie będzie trzeba walczyć o nie z konkurencją (tego typu starcia trwają o wiele dłużej i nie zawsze kończą się zadowalającym efektem).
Czy warto tak pozycjonować strony?
Bez dwóch zdań pozycjonowanie stron na długi ogon to korzystne dla wielu witryn i sklepów internetowych rozwiązanie. Przeznaczony na tego typu działania budżet z pewnością zostanie dobrze zainwestowany oraz przyniesie zadowalające efekty i to znacznie szybciej niż w przypadku haseł ogólnych, najbardziej popularnych. Aby utwierdzić się w tym, że frazy long tail są popularne, wystarczy tylko wpisać jakieś hasło w wyszukiwarkę Google i sprawdzić rozbudowane oraz bardzo szczegółowe propozycje haseł.